İSTANBUL HAVALİMANI ZİRVEDE
İstanbul Havalimanı günlük bin 485 uçuş ortalaması ile Avrupa’nın en yoğun trafik hacmine sahip havalimanı oldu.
Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı’nın (EUROCONTROL) Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu, 15 – 21 Temmuz dönemi hava trafik istatistiklerine göre, Türkiye, Avrupa’da en yoğun trafik hacmine sahip ülkeleri arasında günlük 3 bin 959 uçuş ortalaması ile 6. sırada yer alırken İstanbul Havalimanı ise günlük ortalama bin 485 uçuş ile Avrupa’nın en yoğun havalimanı oldu. İstanbul Havalimanı ayrıca dünya genelinde 7. sırada yer alırken listede Avrupa’yı temsil eden havalimanları arasında da birinci olarak yer aldı. Ayrıca Türk hava sahasının ise uçuş başına 0.5 dakikanın altındaki gecikme süresi ile Avrupa’nın en verimli hava sahaları arasında yer aldı.
GÜNLÜK YAKLAŞIK DÖRT BİN UÇUŞ SAYISI
24 Temmuz tarihli EUROCONTROL Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu’nda açıklanan hava trafik istatistiklerine göre, “15-21 Temmuz tarihleri arasında ülkemiz havalimanlarından günlük ortalama 3 bin 959 uçuş ile Avrupa’da en yoğun trafik hacmine sahip ülkeleri arasında 6. sırada yer aldı.
Rapora göre, İstanbul Havalimanı’nın günlük ortalama bin 485 uçuş ile Paris Charles de Gauelle ve Amsterdam havalimanlarını geride bırakarak Avrupa’nın en yoğun havalimanı statüsünü korudu. Raporda yer alan küresel ölçekli 25 Havalimanı içerisinde 15-21 Temmuz tarihleri arasında ortalama 745 günlük uçak kalkışının gerçekleştiği İstanbul Havalimanı dünya genelinde de 7. sırada yer aldı. İstanbul Havalimanı, Avrupa’yı dünya sıralamasında ilk sırada temsil eden havalimanı olarak yer aldı.
Öte yandan Antalya Havalimanı ise günlük ortalama bin 36 uçuş ile Avrupa’daki en yoğun havalimanları sıralamasında 8. olduğunu ve Palma de Mallorca ile Rome Fiumicino Havalimanları önündeki yerini koruduğu belirtilerek bu dönemde EUROCONTROL hava sahasında uçuş başına ortalama 7,5 dakikalık bir gecikme yaşanırken, EUROCONTROL üyeleri arasında ortalama bir dakikadan fazla gecikme süreleri yakaladı. Budapeşte, Ukrayna hava sahasından kaynaklı oluşan kısıtlamalardan dolayı ortalama 9,4 dakikalık gecikme ile en yüksek gecikme yaşayan hava sahası oldu. Türk hava sahası ise bu dönemde, uçuş başına 0.5 dakikanın altındaki gecikme süresi ile Avrupa’nın en verimli hava sahalarından biri oldu.