E-Dergi
Sektör

Trabzon ekonomisine güç verecek projeler

Trabzon ile Suudi Arabistan arasında hava köprüsü kuruldu. Bu yaz sezonunda Trabzon- Suudi Arabistan arasında toplam 817 adet uçuş planlanıyor.

 Trabzon ekonomisine güç verecek projeler

Türkiye’nin en yoğun havalimanlarından Trabzon’dan bu yaz sezonunda Suudi Arabistan’a toplam 817 adet uçuş planlanıyor. Yılsonunda Trabzon Havalimanı’ndaki yolcu sayısının ise 4 milyonu aşması bekleniyor.

Kentin, Türkiye’nin en yoğun havalimanlarından birine sahip olduğunu belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sürekli artan yolcu sayısı doğrultusunda havalimanını genişletmek ve şehre yeni bir havalimanı kazandırmak için çalışmalara başladıklarını belirtti. Uraloğlu, “ Trabzon’da artan yolcu hareketliği kenttin turizmi ve ekonomisine de büyük katkı sağlıyor” dedi.

Trabzon’dan Suudi Arabistan’a

 “Havalimanımızdan şu anda 19 farklı şirketle 11 ülkede 20 farklı noktaya dış hatlardan, 4 farklı şirketle 8 farklı lokasyona da iç hatlardan ulaşım sağlanıyor. Bildiğiniz üzere Trabzon ve Suudi Arabistan arasında direkt uçuşları da başlattık. Yaz dönemi boyunca gerçekleşecek uçuşlarda Trabzon’dan direkt uçuşla hem Cidde’ye hem de Riyad’a seyahat mümkün oldu. 2024 Yılı yaz sezonunda Trabzon’dan Suudi Arabistan’a Türk Hava Yolları, Flynas ve Flyadeal şirketleri tarafından toplam 817 adet uçuş planlanıyor. Bu seferler ile hem Trabzon turizmi ve ekonomisi gelişiyor hem de hac ibadeti ve umre seyahatlerini gerçekleştirecek vatandaşlarımız için de büyük bir kolaylık oldu. Havalimanımızdaki yolcu artışını da gözlemlemeye devam ediyoruz. Havalimanımız bu yıl nisan sonu itibariyle 877 binin üstünde yolcu ağırladı. Yılsonunda Trabzon Havalimanı’ndaki yolcu sayısının 4 milyonu geçeceğini öngörüyoruz.”

Karadeniz’in en önemli sağlık merkezi

Trabzon Şehir Hastanesi ile ilgili de bilgi verem Bakan Uraloğlu, Akyazı Stadyumu’nun yanında Türkiye’nin ve dünyanın en modern hastanelerinden birini inşa ettiklerinin altını çizdi. Bakan Abdulkadir Uraloğlu, “280 bin metrekarelik alanda kurulan Trabzon Şehir Hastanemiz; İlimizin sağlık altyapısının gücüne güç katacak bir proje. 900 yatak kapasitesiyle hastanemizde; yanık tedavi ünitesi, nükleer tıp ünitesi, radyoterapi alanı, diyabet ünitesi, kan transfüzyon merkezi, uyku laboratuvarı ve genetik laboratuvar gibi önemli sağlık kompleksleri de yer alacak. Trabzon Şehir Hastanesi tamamlandığında; Karadeniz Bölgesi’nin en önemli sağlık merkezlerinden biri olacak. Hastanemizi 2025 yılı bitmeden hizmete almayı hedefliyoruz. Şehir hastanemize ulaşımı hızlandırmak için hafif raylı sistem projesini de hayata geçirdik ” şeklinde konuştu.

 Trabzon’a kent içi raylı sistem

 Büyükşehir Belediyesi’yle “Trabzon Hafif Raylı Sistem Projesi’ protokolünü imzaladıklarını anımsatan Bakan Uraloğlu, “ Bakanlığımıza bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü eliyle bu projenin yapımını biz üstlendik. Trabzon’umuza; Akçaabat’tan Yomra Merkeze ulaşan; Şehir Hastanesi, Akyazı Stadyumu, Meydan, Üniversite, otogar ve Havalimanı gibi 56 istasyon içeren kent içi raylı sistemi kazandıracağız. Yaklaşık 32 km olan proje genel itibariyle 824 bin kişinin yaşadığı şehrimizde özellikle Akçaabat, Yomra ve Ortahisar ölçeğimizde 500 bin nüfusun yaşadığı, sirkülasyonun en yoğun olduğu alana hizmet edecek. Özellikle yaz aylarında turizmin artması ile yoğunlaşan trafik rahatlamış olacak. Çalışmaları devam eden uygulama projelerinin tamamlanmasının ardından da en kısa sürede ihale etmeyi ve yapım çalışmalarına başlamayı planlıyoruz.” diye konuştu.

Trabzon güney çevre yolu

 Trabzon’da yapım çalışmaları devam eden en önemli karayolu projelerinden biri olan Güney Çevre Yolunda gelinen son noktaya dair de bilgi veren Bakan Uraloğlu, “31 metre genişliğinde, 6 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa ettiğimiz Güney Çevre Yolumuzun toplam uzunluğu 43,8 kilometre. Akçaabat ilçesi Mersin Mahallesinden başlayarak, Ortahisar ve Yomra ilçelerinde şehrin güneyinden devam ederek Arsin İlçesinden tekrar Karadeniz Sahil yoluna bağlanacak yolumuz sayesinde transit trafik; şehir içi trafiğinden ayrılmış olacak. Böylece hem kent içi hem de kent geçişinde ulusal ve uluslararası trafik rahatlayacak. Şu anda yapımı devam eden 16,5 kilometre uzunluğundaki 1. kesim Akçakale’den ayrılıp, mevcut sahil yolunun güneyinden geçerek Sera Gölü Kavşağı’nda son buluyor. Sera Gölü Kavşağı’ndan Karadeniz Sahil Yolu’nun Yıldızlı Yonca Kavşağı’na ve Kanuni Bulvarı’na bağlanacak şekilde inşa ediliyor. Bu kesimde toplam uzunluğu 14,4 kilometre olan 7 adet çift tüp tünel ve 968 metre uzunluğunda 7 adet viyadük bulunuyor. Proje kapsamında şu anda Mersin Kavşağı'ndaki kazı-dolgu çalışmalarımız devam ediyor.” dedi.

Türkiye’nin en yoğun havalimanlarından Trabzon’dan bu yaz sezonunda Suudi Arabistan’a toplam 817 adet uçuş planlanıyor. Yılsonunda Trabzon Havalimanı’ndaki yolcu sayısının ise 4 milyonu aşması bekleniyor.

280 bin metrekarelik alanda kurulan Trabzon Şehir Hastanesi, kentin sağlık altyapısının gücüne güç katacak bir proje. 900 yatak kapasiteli hastanede; yanık tedavi ünitesi, nükleer tıp ünitesi, radyoterapi alanı, diyabet ünitesi, kan transfüzyon merkezi, uyku laboratuvarı ve genetik laboratuvar gibi önemli sağlık kompleksleri de yer alacak. Proje biitğinde Karadeniz’in önemli sağlık merkezlerinden biri olacak.

Güney Çevre Yolu, 31 metre genişliğinde, 6 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa ediliyor. Yolun, toplam uzunluğu 43,8 kilometre. Akçaabat Mersin Mahallesinden başlayarak, Ortahisar ve Yomra ilçelerinde şehrin güneyinden devam ederek Arsin İlçesinden tekrar Karadeniz Sahil yoluna bağlanacak.

Raylı sistem Trabzon’a; Akçaabat’tan Yomra Merkeze ulaşan; Şehir Hastanesi, Akyazı Stadyumu, Meydan, Üniversite, otogar ve Havalimanı gibi 56 istasyon içerecek. Yaklaşık 32 km olan proje genel itibariyle 824 bin kişinin yaşadığı Trabzon’da özellikle 500 bin nüfusun yaşadığı, sirkülasyonun en yoğun olduğu alana hizmet edecek